Belangrijke punten bij goede SEO webteksten

12 oktober 2018

Google staat niet stil en daarom moet uw website ook niet stil staan. Regelmatig nieuwe content plaatsen is een belangrijk onderdeel van zoekmachine optimalisatie. Echter veranderen de eisen die aan de content worden gesteld ook constant. Google is hierbij een goed voorbeeld die regelmatig nieuwe updates doet aan het algoritme. Dit doen zij met de gedachte dat de gebruiksvriendelijkheid van de zoekmachine vergroot wordt. Dit is ook zeker wat er gebeurd, maar het is belangrijk dat de webteksten hier ook op worden aangepast. Een copywriter is met niks anders bezig dan met het schrijven en optimaliseren van SEO webteksten.

Hoe zit een goede webtekst in elkaar?

Er is nogal een groot verschil tussen het algoritme van Google vroeger en het algoritme van nu. Vroeger was het nog mogelijk om Google om de tuin te leiden door middel van zogenaamde black-hat SEO. Een minder relevante pagina hoog te laten scoren door keywordspamming in een tekst is hier een goed voorbeeld van. Tegenwoordig is Google slim genoeg om de kwaliteit van webteksten te analyseren. Hierbij wordt vooral gekeken naar de gebruiker, daarom is het tegenwoordig van groot belang dat de teksten geschreven worden in dienst van de bezoeker. Een nieuwe term die in het leven is geroepen door dit voorval, is dat SEO tegenwoordig staat voor ‘searcher experience optimization’ in plaats van ‘search engine optimazation’. Conclusie: het is nu belangrijk dat de content marketing wordt ingericht voor de bezoeker en niet meer alleen voor de zoekmachines. Op deze manier komt de website hoog in Google én biedt het relevante informatie aan de bezoeker.

Uitbesteden of zelf schrijven?

De keuze om zelf webteksten te schrijven, of om dit uit te besteden blijft erg lastig. Om zoekmachine geoptimaliseerde webteksten te schrijven heeft u veel kennis nodig over het algoritme van Google. Wanneer u dit niet in huis heeft is de keuze vaak beter om een copywriter in te schakelen. Echter is hier het gevaar dat de copywriter niet genoeg kennis heeft over uw branche. Het helpt om goed te kijken naar verschillende copywriters die er in de markt zijn. Sommige hebben namelijk wel kennis over uw branche en kunnen daarmee goede webteksten schrijven. Er is ook nog een mogelijkheid dat u zelf de teksten gaat schrijven en dat een copywriter de tekst gaat optimaliseren voor Google. Op deze manier bent u zeker van goede informatie en dat de tekst goed zal scoren.

Verschillende soorten copywriters

Als u ervoor kiest om content marketing uit te laat besteden, zijn er ook nog verschillende soorten copywriters. Zo zijn er copywriters die betaald willen worden per woord, dit is een transparante manier om de kosten te berekenen. Schrijven is schrappen en daarom kan het zijn dat, of de copywriter te weinig geld krijgt of dat hij/zij teveel zal gaan schrijven om goed te kunnen verdienen. Daarnaast zijn er copywriters die betaald worden per uur. Dit is een minder transparante manier, omdat er niet vast staat hoeveel er geschreven wordt in dat uur. Ook kunt u een totaalpakket voor SEO aanschaffen bij een online marketing bureau. Hierbij zijn SEO webteksten inbegrepen en bent u verzekerd van een goede zoekmachine optimalisatie.

 

Geen reacties

Reacties zijn gesloten.